- concernant le nom de l'avatar nous avons peur qu'il y ait une confusion donc nous aimerions mettre le nom du joueur qui entre son nom dans une variable, comment faire ensuite ?
- merci pour l'inventaire c'est super
- pour la position des propositions de réponses, oui je pense que c'est ça, ce n'est pas très grave.
- oui merci, c'est effectivement normal mais nous avons dans l'une des scènes une interaction d'entrer qui rend bizarrement.
On va changer les paramètres effectivement
]]>Mariano Javers of Psychotrons
http://www.kipple.it/prodotto/psychotrons-komplex/
Pour arrêter des sons :
▸ pour arrêter tous les sons en cours de lecture, utiliser la commande arrêter un son ou la syntaxe jawascript :
son:0:0
▸ Pour arrêter un son donné sans interrompre les autres, il suffit de le rejouer au volume 0 ou d'utiliser la syntaxe jawascript :
son:ID_son:0:0
Cdlt
]]>Mariano
]]>JAWA engine and editor's preferred/reference browsers are the blink engine based browsers : chrome, edge, brave, opera...
The game engine should be also compatible with gecko (firefox) and webkit (safari) browsers, in modern (<1 year) versions.
There may be some minor differences between the rendering engines, such as font sizes, margins.... 1 or 2 pixels but sometime it's enough to trigger a big visual bug.
If you encounter differences or bugs on a specific browse, the most probable cause is that this browser cached a previous version of the game content or a previous unfixed version of the JAWA engine. So the first thing to do is to fully (deep) empty the cache for the JAWA's site (or the site hosting your game) including cache files and the website local storage. (CTRL + SHIFT + SUPPR on windows). And verify if your browser is up to date.
And yes, sometimes, the server gets very busy, sometime it's because of the payload of the server (many simultaneous users), sometimes I don't know why (could be our host).
]]>Example, when entering this final scene :
update:<text object id>:text:You've completed {{_progreesion}}% of the game
Does it help ?
]]>> hello
I was able to reproduce the bug that locked the interaction when exiting the room.
it was trigger by the removeObject combined with the custom inventory display, regardless the type of interaction.
can you confirm it's OK ?
NB : You'll still need to add a goto:<next room id> effect in your getout interaction as it overrides the default switch scene mechanism on passages.
mariano reponse
exactly... I solved in another way. in order to avoid the risk.
]]>